ЦЕЛ НА ИГРАТА
Печели онзи, който стигне пръв до Кълбото на желанията.
ПЕРСОНАЖИ
барман – продава бира и изкупува артефакти.
доктор – проверява нивото на АР; дава „късметче” според нивото на АР; предлага лечение и пречистване.
сталкери – търсят артефакти из зоната и ги продават на бармана. Имат 10 ЖТ и 10 Устойчивост.
учени – търсят артефакти из зоната и ги носят за изследване; имат само 5 ЖТ и 5 Устойчивост, но получават безплатно лечение и куките не ги стрелят.
куки (сини каски на ООН и спецчасти на военните) – обикалят периметъра на Зоната, псуват на майка и стрелят на месо. Имат 10 ЖТ и 5 Устойчивост.
ПАРИ
- за лечение (+ЖТ) и пречистване (-АР).
- за снаряжение.
- за бира.
- за информация относно безопасни маршрути и артефакти.
АНОМАЛИИ И АРТЕФАКТИ
Разпръснати из зоната във вид на листчета с текст; играчът не знае дали се е натъкнал на аномалия или артефакт, но е длъжен да прочете и изпълни всичко, в близост до което му се налага да премине. „В близост” означава на една ръка разстояние.
СНАРЯЖЕНИЕ
- ноутпад – подходящо оформен игрови лист, където играчът си попълва ЖТ, АР и мутациите.
- очила/шлем – предпазват от някои лъчения.
- противогаз – предпазва от отровни и биологично силно действащи вещества.
- скафандър – предпазва от огън и киселини.
- бронежилетка – предпазва от физически атаки.
- оръжие – служи за престрелка с куките, ако се наложи.
- фенерче – с насочена светлина, за да може сталкерът дискретно да търси артефакти на тъмни места.
- инжекция с биостимуланти (купува се) – възстановява 1 ЖТ.
- антирад инжекция (купува се) – намалява 1 АР.
- нервновъзбудителна инжекция (купува се) – причинява свръхактивност, ускорява пулса.
- нервноуспокоителна инжекция (купува се) – отпуска съзнанието и ума, забавя пулса.
МЕСТА
Бар - място, където се събират и сталкери, и куки да изпият по бира. Куките мятат кръвнишки погледи, но нищо не могат да докажат.
Институт – място, където учените носят намерените от тях артефакти и получават научни кредити за това; учените могат да търсят артефакти легално само на организирани за това експедиции, с предварително разрешение на ръководството на института (веднъж на час).
Зоната – оградена част от гора с постройки сред нея, където са разпръснати аномалии и артефакти. Кълбото е някъде там.
ОРЪЖИЯ
огнестрелни и хладни – поражения 5 ЖТ в торса (с бронежилетка 2 ЖТ), 2 ЖТ в крайник. Всички атаки в играта правят такива поражения, ако не е казано друго.
ТОЧКИ
жизнени точки (ЖТ) – при намаляване до 0 героят умира.
аномална радиация (АР) – при намаляване до 0 героят получава тежка мутация.
СМЪРТ или ТЕЖКА МУТАЦИЯ
Играчът отваря съответния плик и следва инструкциите.
ЛЕКУВАНЕ
Извършва се от Доктора, само след преглед, при който героят тегли късметче.